FANDOM

TwitterEdit

TwitterEdit

Tip Özel Kuruluş
Kuruluş 2006
Şehir San Francisco, California
Ülke Amerika
Önemli kişiler Jack Dorsey, Yönetici
Evan Williams, CEO
Biz Stone, Tasarım Yöneticisi
Alan mobil sosyal paylaşım sitesi, mikro-blog
Çalışan sayısı 74[1]
Ana sayfası http://www.twitter.com

Twitter, bir sosyal ağ ve mikroblog sitesidir. Kullanıcılarına tvît (tweet, İng. cıvıldama) adı verilen 140 karakterlik metinler yazma imkânı veren Twitter, çeşitli araçlarla daha etkin kullanılabilen bir yeni nesil iletişim aracıdır. Kullanıcılar tarafından atılan tweet'ler herkes tarafından görülebilir. Ancak kullanıcılar attıkları tweet'lerı sadece kendi arkadaşları olarak da görülmelerini sınırlandırabilir. Kullanıcılar diğer kullanıcıların tweet'lerine üye olabilirler. Üye oldukları kişi veya kurumların takipçi sayısını ve bunların kimleri takip ettikleri görebilirler. Tüm kullanıcılar Twitter'ın websitesi aracılığıyla tweet'lerini gönderebilir ve alabilirler. Kullanıcılar Twitter'ın website'sine uyumlu harici uygulamalar( akıllı telefonlar gibi) veya belirli ülkelerde erişilebilen kısa mesaj servisi tarafından giriş yapabilirler.

2008'deki ABD seçimlerinde özellikle Barack Obama tarafından sıklıkla kullanılan Twitter'dan Türkiye'deki son yerel seçimlerde de yararlanılmıştır. Ayrıca Twitter, sosyal medyanın en popüler araçlarından biri olarak gösterilmektedir.

2006 yılında Jack Dorsey tarafından geliştirilmesinden bu yana Twitter, dünya çapındaki popülaritesini gün geçtikçe arttırmış ve içerdiği uygulamaların programlama arayüzünün kısa mesaj gönderim ve alımı konusundaki olanaklarıyla internet dünyasının SMS'i olarak anılmaya başlamıştır.[2]

Türkçe desteği [değiştir]Edit

Twitter 25 Nisan 2011'de türkçe desteklemeye başladı. İstatistikler artmaya başladı.

Twitter kısaltmaları [değiştir]Edit

Top Trend (TT): Sağ taraftaki en çok konuşulan konuların listelendiği alana Top Trend denir.

Friday Follow (FF) : Bu kısaltma ile takip ettiğiniz kişilerin sizi de takip etmesi içindir. Sadece cuma günleri yapılır.

Retweet (RT): Başka bir twitter kullanıcısının twit'ini sizin takipçilerinizde görsün diye retweet tuşuna basıp sizin profilinizde görünmesidir.

Kaynakça [değiştir]Edit

  1. ^ Dorsey, Jack (2009-09-18). "2009 Yılı Kişisel Tanıtım Töreni". Webster University
  2. ^ D'Monte, Leslie (2009-04-29). "Swine flu's tweet tweet causes online flutter". Business Standard. http://www.business-standard.com/india/news/swine-flu%5Cs-tweet-tweet-causes-online-flutter/356604/. Retrieved 2009-05-28. "'İnternet üzerinden SMS', Twitter bir ücretsiz sosyal paylaşım ve mikro-blog servisi"